30 Mayıs 2012 Çarşamba

Mogolistan 2. Bölüm


MOGOLISTAN ANILARI-  2.BOLUM

12 gunluk gobi gezisi- Ulanbator dan baslayip donen kirmizi noktali cizgi -yol yuzde yuz dogru olmayabilir ozellikle guney gobide bize isaret verecek haritaya gececek yol koy kasaba olmadigi icin tahmini guzergah biraz duz biraz egri boyle bir rotaydi iste....

Orta mogolistan ve Gobi Colu
Nasil olsa  donus noktam olacagindan   baskent Ulanbator un   kalan gezilesi yerlerini alisverisi eglenceyi gezimin sonuna birakarak uc gunden sonra  gobi ye acilma planlarina gectim,  Zaten hangi sehirde olursam olayim  bir kac gunden sonra sehir disina cikma istegi beni sarar, bana gore bircok  sehir bes asagi bes yukari bir sure sonra  ayni tat verir  guzelliklerinin yanında  trafik, kalabalik, aradiginiz konfor ve cesitlilik, herseyin elinizin altinda olmasi..vs  gibi,  bu kolay, ulkelerin  farkli dogasina  yasayislarina sahit olacagim yerleri bulmak  beni daha cok cezbeder.
   Once sunu soylemeliyim Ulanbatordan  ulkenin diger bolumlerine kis aylarinda gitmek o kadar  kolay degil birincisi yol sistemi ve servis agı az,  yani bir otobuse atlayip gidemiyorsunuz .  Orta Mogalistan ve Gobi nin  bakir, sessiz ucsuz bucaksiz  koselerine ancak organizasyonlu tur veya ozel tasit + rehberi bularak gitmelisiniz, kis aylarinda paket turlar hemen hemen hic yok, gezgin  sayisi da az olunca biraz sabirla bekleyip grup olusturma yoluna gidilmeli veya ozel tasitla tek yapmaniz gerekir ki buda pahaliya patlar.
 Yaz-Kis oldukca popular olan  sehrin tam merkezindeki Golden Gobi guesthouse ugrayip  Gobi ye herhangi bir tur olup olmadigini sordum onlarda bana orada kalan bir hollandali ciftin de ayni seyi yapmak istedigini ancak bir iki kisi daha toplamazlarsa bu tur fiatinin  yuksek olacagini soylediler. Gidecek olan ciftle tanistim ilk karsilasma da  Elise ve Marijn in cok  seker insanlar oldugunu seziverdim  30 larinda olan bu guzel cift  bir yil once hollanda da islerini birakip tam 12 aylik bir seyahate cikmislardi ve burasi gezilerinin sonu idi. Bakin bu konu  cok onemli 12 gun boyunca ayni tasitta ve ayni ger cadirinda kalacaginiz kisilerle frekansiniz ve diliniz  tutmasza sizi irite edebilir, tur boyunca mizmizlanan bir ciftle gezmek hic hos olmayabilir ve seyahatinize bulaniklik katabilir, bu cifte duydugum ilk sempatide yanilmamistim seyatimiz boyunca guzel paylasim yaninda  benzer pencerelerden bakis acimiz  aynı seylere gulup, uzuldugumuz sempati duydugumuz ortak sımsıcak anlar yasadık,  simdi onlar benim guzel dostlarim  ve  hic gelmedikleri ulkemize gelmek icin can atiyorlar , bir gun kapimi calacaklarinda eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder